17 Jun 2013

Latihan Kemahiran di BAKAT 9

Beberapa ketika pada tahun ini, syarikat telah membawa 'touch point' Latihan Kemahiran 1 Malaysia ke BAKAT 9 RAMD. Sebetulnya saya dan pengerusi BAKAT 9 RAMD bertemu di alam maya sebelum latihan kemahiran dapat diadakan di tempat beliau. Beliau menemui saya di blog ini. Kali pertama, saya membawa Modul Sulaman Riben & Benang kepada kumpulan BAKAT ini.


Bagi satu-satu sesi latihan, ahli BAKAT akan menyertainya dan memberi sepenuh komitmen dan tumpuan kepada tenaga pengajar. Jarang sekali saya mengalami kekurangan jumlah peserta. Kerjasama dari mereka tidak terdapat pada mana-mana kumpulan yang pernah saya temui. Dek kerana dedikasi, mereka telah menerima lebih dari 10 modul bagi Latihan 1 Malaysia. Bermaksud, lebih 20 produk telah mereka pelajari cara membuatnya.

  
Kusyen Manggis





Seusai Latihan 1 Malaysia, mereka akan menyertai Program 3L insyaallah. Saya dihidangkan peserta yang suaminya akan bersara dan kemahiran yang dipelajari akan digunakan untuk menambah pendapatan dalam menjalani kehidupan selepas bersara nanti. Pada ketika saya menulis artikel ni, memang ada di kalangan mereka yang telah berpindah mengikut suami memulakan kehidupan baru. Saya menitipkan doa agar mereka dapat memanfaatkan semua ilmu yang telah diperolehi.






Pada pendapat saya, bagi satu-satu kumpulan yang mempunyai ketua yang berdedikasi dan proaktif, mereka akan menerima faedah yang banyak. Tindakan yang seterusnya ialah mengekalkan gerak kerja sebagai satu kumpulan. Saling mempercayai dan menghormati merupakan nilai penting dalam kehidupan berkumpulan. Maaf ya kerana tidak dapat memuatnaik gambar Rumah BAKAT 9 RAMD kerana para pelawat dilarang mengambil gambar di dalam kem. Insyaallah jika diizinkan, saya akan menjalankan Program 3L di BAKAT 1 RAD pula. Inilah perkhabaran yang saya ingin sampaikan dalam post terdahulu. Dekat di hati saya, saya ingin mengadakan latihan di PERKEP pula tetapi tiada akses untuk melakukannya.

Jumpa lagi Insyaallah. Publish!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan