12 Mei 2013

Latihan Kemahiran Untuk Multi-Disable Person & Tenaga Pengajarnya

Sekitar akhir April 2013 yang lalu, syarikat berkesempatan untuk mengadakan Kursus Beg Bimbit I di Pusat Pemulihan Dalam Komuniti Nur Ehsan. Di sini, para peserta telah mempelajari 2 jenis beg iaitu tote bag & tote bag modified. Sememangnya menjadi asas penting bagi syarikat untuk melebarkan 'touch point' bagi Latihan 1 Malaysia.

Meskipun ada di kalangan pelatih PDK yang dapat mengikuti perjalanan kursus pada kadar minimum tetapi secara peribadi, ia sangat mengembirakan saya selaku pengurus syarikat. Dalam perjalanan hidup mereka, saya telah memberi sedikit pendedahan kepada kemahiran selain pakaian. Saya percaya, ini jugalah yang dimahukan oleh Giatmara Sdn. Bhd. selaku agensi yang menerima bajet bagi melaksanakan Latihan 1 Malaysia. Tenaga pengajar PDK juga menyertai latihan ini. Bagi mereka, Latihan 1 Malaysia merupakan kursus peningkatan. Semoga para tenaga pengajar terutama sekali Penyelia PDK Nur Ehsan kelak dapat mengadaptasi kaedah yang sesuai untuk menyampaikan pengisian modul kepada pelatih lain.


In Sha Allah jika diizinkanNya, kita akan menyentuh lagi satu kumpulan sasaran. Saya akan khabarkan kepada pembaca berkenaannya nanti. Baru-baru ini saya disedarkan oleh Along (kakak sulung saya) bahawasanya saya telah 'menulis sebuah karangan'. Allah dengan Ijazah Sarjana Muda Pengurusan Hal-Ehwal Antarabangsa (Kepujian) UUM telah banyak membantu saya 'menulis sebuah karangan' yakni membawa Latihan 1 Malaysia kepada 'touch point' yang banyak. Benarlah kata Ayah, pendidikan tinggi akan membawa pandangan saya berkenaan satu-satu isu dari dimensi yang pelbagai. Sempena Hari Ibu, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Mak yang mewariskan genetik 'kuat kerja' kepada saya. Gen ini membantu menjadikan saya gagah dan bertenaga apabila bekerja. :)


Ini sebahagian dari keluarga saya


Jumpa lagi In Sha Allah. Publish!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan